Zwracam się do Wójta Gminy Pana Artura Walczaka-Mortezaei o podanie powodów rezygnacji z przystąpienia do programu "Rozświtlona Polska", pomimo otrzymanego dofinansowania.
W ramach pozytywnie ocenionego projektu gmina pozyskała środki na wymianę oświetlenia (lamp i sterowania) wycenionego na 2.200.000,00 zł z dofinansowaniem ok 1.800.000,00 zł - proszę o skorygowanie, jeżeli jest nieścislość. Projekt dotyczył wymiany lamp na nowszego typu (wraz z możliwością sterowania załączeniem), których gmina jest właścicielem. Zainteresowanie wzbudziła inormacja o przystąpieniu innych gmin do projektu. W spornych kwestiach gminy zwróciły się o rozstrzygnięcie do sądu i otrzymały pozytywne rozstrzygnięcie np. Gmina w Lubuskim (slużę informacją).
1. Czy Wójt dochował wystarczającej staranności przy podejmowaniu decyzji o odrzuceniu dofinansowania?
2. Jakie były powody decyzji, któa spowodowała utratę dofinansowania? Czy Wójt zwrócił się o opinię prawną i jest w jej posiadaniu?
3. Któa kancelaria prawna opiniowała decyzję?
4. Jeżeli istniały wątpliwości, dlaczego nie zostały skierowane na drogę prawną?
5. Czy istniały prawne dowody odstapienia od projektu?
6. jakie kroki zostały podjęte przez Wójta, by wykorzystać otrzymane środki z projektu "Rozświetlona Polska"?
Proszę o odpowiedź precyzyjną, popartą dokumentami i uszeregowanym w punktach odnoszącymi się do interpelacji.
Niewykorzystane środki z programu "Rozświetlona Polska"
Wojciech Piątyszek - interpelacja z dnia 7 lipca 2025